העידן הדיגיטלי והאינטרנטי בו אנו חיים, השינויים המהירים וקצב החיים, עלולים להטעות אותנו בכל מה שנוגע לפרסום אפקטיבי.
העולם השתנה לבלי הכר – אפליקציות, פיתוחים, פרסומים דיגיטליים ועדכונים, מציפים את הצרכן המצוי והוא כמעט טובע בהם. המהירות בה אנחנו מדפדפים בין פרסום למשנהו – מסחררת. הזמינות, המהירות והאפשרויות הטכנולוגיות החדשניות, כניסתם לשוק הפרסום של חברות כמו 'פייסבוק' ו'גוגל' והתחרות הגדולה בין נותני השירותים, רק מגבירה את הבלבול וגורמת לאי התמקדות עניינית. ההספד הנישא כביכול על הפרסום בעיתונות המודפסת זכרונו לברכה, אינו מוצדק בעליל שהרי הוא חי וקיים! אדרבה, נרשמה עליה משמעותית במספר הפרסומים בעיתונות הכתובה וזוהי כתובת מתאימה להשקעה נבונה בפרסום.
יתרונותיו של הפרסום בעיתון הם ברורים ושווים חשיבה מחדש:
- אורך החיים של פרסומת מודפסת – רוב הקוראים בעיתון, יעיינו בו היטב לפני שיזרקו אותו, ורבים מהם אף יעברו עליו מספר פעמים. בדרך כלל ישמש העיתון את כל בני המשפחה. וכך עולים סיכוייה של המודעה להיחשף לעיני הלקוח, במכפלה של מספר הנפשות בבית, מספר פעמים לפני שהעיתון ייזרק. לעומתה, פרסומת בדיגיטל היא חד פעמית, נעלמת כלעומת שבאה והעלות למפרסם היא עבור כל חשיפה…
- בפרסום בעיתון – יש למצוא את קהל היעד והתפוצה המתאימה לאופיו של הפרסום, להחליט על עיתון, לפרסם את המודעה וזהו. אין עוד התעסקות נוספת סביב הפרסום.
כדי להגיע לתפוצה מדויקת ומתאימה בדיגיטל – יש צורך באיש מקצוע מיומן ביותר ונדרש ניהול אינטנסיבי של הקמפיינים. עלויות הפרסום במתווה כזה כבר אינן נמוכות כלל… מה גם שהפלטפורמות השונות והשינויים המהירים דורשים גמישות, הקצאת תקציבים משמעותיים נוספים ויד על הדופק כל הזמן.
- הפרסום בעיתון – פרסום מודעת שטח, גלוי לעין ומאיר עיניים, בדרך כלל יהיה גדול יותר בשטחו מפרסום בדיגיטל, פרסום אלקטרוני 'נבלע' במקרים רבים בגלל קטנו ובכך הוא מאבד את מהימנות ביצוע השליחות שהוטלה עליו.
- אין תחליף לחווית הדפדוף בעיתון, לצד כוס קפה. זה רגע של פניוּת ונחת וזהו התזמון המוצלח ביותר להציג ללקוח שלך את המוצר המדובר. בדיגיטל, לעומת זאת, ספקי הפרסום הגדולים כמו 'גוגל' ו'פייסבוק' נוהגים בדרך כלל 'להקפיץ' מודעת פרסום בזמן שהלקוח מתעניין בתחום מסוים. יתכן והמידע יהיה אמנם רלוונטי, אבל בפועל תשומת ליבו כרגע מוסבת למשהו אחר…
- למודעה בעיתון – יש זמן עיכול. למרות שמשדרים לנו שהיום הכל 'כאן ועכשיו', בפועל הלקוח כן אוהב להתחבט, לחשוב ולדון. לפעמים הזמן, ההרגל והשכל, עושים את שלהם והלקוח ישקול ברצינות את רכישת המוצר. כאשר הלקוח ירצה לקנות את המוצר בפועל, הוא ידע בדיוק היכן לחפש את המודעה. בדיגיטל – המודעה צצה במהירות, הקורא מרפרף עליה והיא נעלמת באותה מהירות בה הגיעה. הסיכוי שלקוח פוטנציאלי כזה יעבד במוחו את הפרסומת עד שתביא אותו לרכישה, נמוך בהרבה הרבה יותר.
לסיכום, פרסום חזק, יעיל ונכון בעיתון, המותאם במקצועיות לקהל היעד שלכם, עתיד להביא לכם, בעזרת השם, תוצאות טובות ומוצלחות!
אם יש לכם עסק או מוצר שאתם רוצים לפרסם – אנחנו מאמינים שהוא מעולה, ויודעים שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים.
תנו לנו לעזור להם להכיר אתכם!