תקציב – השקעה מול תשואה

כמה לפרסם? איזו מודעה? מה הכי שווה לעסק שלי?

אלו חלק מהשאלות שכל מפרסם טירון אך מחושב, שואל את עצמו.

לקוחות = כסף – זו עובדה. פרסום = לקוחות – עוד עובדה… אבל לא כולם זוכרים לחשב שפרסום גם הוא עולה כסף…

כחלק מהחשיבה של טרום פרסום, חשוב מאוד לשבת ולדון מהן התוצאות הרצויות לכם מהפרסום המתוכנן, מהם האמצעים העומדים לרשות העסק להגיע לתוצאות אלה, וכמה כסף אתם מקצים לתקציב הפרסום. חישוב זהיר (אך גם אמיץ…) יסייע לכם לתזמן את המודעות ולהמנע מאכזבות.

זול שהוא יקר ויקר שהוא זול

אל תתפתו לפרסם רק בגלל המחיר!!! אל תחפשו פרסום זול או יקר, אלא פרסום שווה ומתאים. אתם צריכים לפרסם במקום שיביא לכם את מירב התוצאות והלקוחות שאתם מצפים להם. זה תלוי בתפוצה, בחשיפה, בניסיון ובעיצוב. מודעה יקרה לא תספק לכם בוודאות את הסחורה, ומאידך, על מודעה זולה ולא מתאימה, אתם עלולים לשלם מחיר יקר!

גודל המודעה

כמו בהרבה עניינים בחיים, צריך לזכור שלא תמיד הגודל קובע, אלא ההתאמה למטרה. פרסום של מודעות עמוד שלם או עמוד כפול (דאבל), אינו מבטיח להביא את התוצאות הרצויות. כאשר הגדרת המטרה היא פרסום לזמן ממושך, עם מסר קבוע ויציב (שיווק תדמיתי), נמליץ לך לפרסם מודעה קטנה יותר – ולהגדיל את תדירות הפרסום.

דוגמא מהשטח – לקוחה בעלת עסק שמספק אטרקציה ייחודית בזמן הקיץ. התקציב שלה היה מוגבל. התכנון המקורי שלה היה לפרסם מספר מודעות בינוניות לאורך כל חופשת הקיץ.

בהמלצתנו היא פרסמה קרוב מאוד לתחילת החופש מודעה גדולה ובולטת, ולאחר מכן יכלה להמשיך  ולפרסם מודעות קטנות יותר. כך היא הרוויחה חשיפה ראשונית אפקטיבית במיוחד, אנשים הזמינו ושריינו מקומות, השמועה עברה בינתיים ממודעה לתודעה ומפה לאוזן וכל אלה שהמשיכו לחפש את המודעה שלה, קיבלו תזכורות לאורך כל התקופה…

תדירות הפרסום

פעמים רבות אנחנו נשאלים האם כדאי לפרסם מודעה קטנה וקבועה מידי שבוע או לפרסם מודעות גדולות על פני עמודים שלמים אחת לכמה זמן.

מפרסם יקר! נחזור ונאמר לך מנסיוננו, יש לבדוק מהן המטרות הפרסומיות שלך ובאיזה שוק אתה פועל. כלומר, במידה והעסק שלך נהנה מעונתיות מסוימת, או אולי סובל ממנה, מסתבר שיהיה נכון עבורך למקד את המאמצים השיווקיים שלך ולהשקיע דווקא בתקופות אלה, בפרסום בולט עם נוכחות.

אם המתחרים שלך יוצאים במסע פרסום מאסיבי ועליך להגיב בהתאם, יתכן ועליך להצטרף למירוץ ולהשקיע יותר בפרסום.

אם בתחום או בענף שלך נהוג לקיים ימי מכירה מרוכזים, זהו הזמן שלך לפרסם יותר ולבלוט!

אם המטרה שלך היא שיווק תדמיתי, כלומר להיות תמיד 'על המפה', אזי עליך לפרסם בתדירות קבועה בעיתון. ואז תוכל להסתפק גם במודעות פחות יקרות ופחות בולטות.

מסקנה: ככלל, תמיד יש לבדוק ולהגדיר במפורט את מהות העסק ואת תחזיותיו לעתיד  ובהתאם לכך לתכנן את תקציב הפרסום השנתי ואת פריסתו.

בפרסום חזק תקבל יעוץ פיננסי שיווקי לפני סגירת עסקה, לבניה משותפת של תמהיל פרסום מיטבי שיביא בעזרת השם לעסק שלך את האפקטיביות הרצויה במסגרת תקציב הפרסום שלך.

אם יש לכם עסק או מוצר שאתם רוצים לפרסם – אנחנו מאמינים שהוא מעולה, ויודעים שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים.

תנו לנו לעזור להם להכיר אתכם!

הוראות סגירה

את הקובץ יש לסגור בפורמט PDF.
איכות מלאה של 300 DPI.

ניתן לשלוח את המודעה הסגורה למייל:
office@chazak.co

או לבצע הזמנה ישירה כאן

רוצים לקבל את העיתון
ישירות למייל?